Apartman İşyerlerinin SGK Bildirimleri Nasıl Yapılmalıdır? 24AĞU
Apartman İşyerlerinin SGK Bildirimleri Nasıl Yapılmalıdır?

Apartman İşyerlerinin SGK Bildirimleri Nasıl Yapılmalıdır?

ÖZET:

1) Kolay İşverenlik Uygulamasına geçen Apartman Yönetimleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi göndermelerine gerek bulunmamaktadır.

2) Kolay işverenliğe geçmemiş apartman yönetimleri ise SGK bildirimlerini e-Beyanname uygulaması üzerinden Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile yapacaklardır.

 

APARTMAN İŞYERLERİNİN SGK BİLDİRİMİ

Apartman yönetimlerine bağlı işyerlerinde çalışan sigortalılar için Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini (vergi bölümü boş ve SGK bilgileri bölümü dolu olacak şekilde) vermeleri esastır. Ancak SGK “Kolay İşverenlik Uygulaması”na geçen apartman işyerlerinin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi göndermelerine gerek bulunmamaktadır. Bu yöntemden yararlanmak isteyen apartman yönetimleri e-bildirge şifreleri ile http://e.sgk.gov.tr/wps/portal/isveren/Ilgili+Diger+Uygulamalar/isveren_sistemi adresinden giriş yaptıktan sonra başvurularını tamamlayabilirler.

2020/Ağustos ayında kolay işverenliğe geçen apartman işyerleri SGK bildirimlerini, kolay işverenliğe geçtiği tarihi ila 26 Ağustos 2020 tarihi arasında (2020/Temmuz ayına ait MUH-SGK’nın son verilme tarihi) e-bildirge v2 üzerinden yapabilecektir.

Kolay işverenliğe geçmiş olan bu işverenler için e-Bildirge v.2 uygulaması açık tutulacaktır. Bu işverenler geriye yönelik belge düzeltmelerini ve yasal süresi dışındaki aylık prim ve hizmet belgelerini e-Bildirge v.2 uygulaması vasıtasıyla gönderebileceklerdir. Yine, bu işverenler için tahakkuklar otomatik oluşturulmakla birlikte cari aya ilişkin belgelerini gönderebilmeleri ya da otomatik olarak oluşan tahakkuklarında değişiklik yapabilmeleri için ilgili dönemi takip eden ayın 21’i ila 23’ü arasında e-Bildirge v.2 uygulaması açılacaktır. Bu tarih aralığı dışında cari ay bildirimleri için e-Bildirge v.2 uygulaması kapalı olacaktır.

Kolay işverenliğe geçmemiş apartman yönetimleri ise Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini e-Beyanname uygulaması üzerinden göndereceklerdir. Kolay işverenlik yöntemini seçmeyen apartman yönetimlerinin öncelikle apartmanın bulunduğu yere göre yetkili vergi dairesine başvurarak 0003 Gelir Vergisi Stopaj mükellefiyeti tesis ettirmeleri gerekmektedir. Ayrıca bu işverenlerin vergi numaralarının SGK sistemlerinde tescile işlenmiş olması gerekmektedir. Tescil kütüklerinde vergi numaralarının bulunmaması halinde beyanname verilemeyeceğinden,

0003 Gelir Vergisi Stopajı mükellefiyeti vergi dairesine bizzat başvurularak talep edilebileceği gibi, https://ivd.gib.gov.tr adresinde yer alan İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden de başvuru yapılabilir. Bunun için;

  • İnteraktif Vergi Dairesine kullanıcı kodu / vergi kimlik No / T.C. kimlik No ve şifre bilgileri ile giriş yapılır.
  • Sisteme giriş yapıldıktan sonra “İşlem Başlat / Mükellefiyet İşlemleri / Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Gelir Stopaj Mükellefiyeti Açılış Dilekçesi” ile başvuruda bulunulur.

Dilekçenin verilmesine ilişkin ayrıntılı bilgilere https://ebeyanname.gib.gov.tr/muphb3.pdf adresinde yer alan Kılavuzdan da ulaşılabilir.

Apartman yönetimlerinden Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini e-Beyanname veya İnternet Vergi Dairesi uygulaması (intvrg.gib.gov.tr) üzerinden kendileri göndermek isteyenlerin bağlı oldukları vergi dairesine başvurarak e-Beyanname gönderme yetkisini haiz şifre almaları gerekmektedir. Beyannamelerini 3568 Sayılı Kanunda belirtilen meslek mensupları aracılığıyla göndermek isteyen apartman yönetimlerinin meslek mensubu ile aracılık sözleşmesi imzalamaları gerekmektedir.

Kolay İşverenlik Uygulamasına geçen Apartman Yönetimleri Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi göndermelerine gerek bulunmamaktadır

Websitemize Hoşgeldiniz

Hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için e-posta, telefon veya iletişim formumuz aracılığı ile rahatlıkla irtibat sağlayabilirsiniz.